Old Whiskey
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Forum RPG


You are not connected. Please login or register

Statystyki, reputacja, honor

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1Statystyki, reputacja, honor Empty Statystyki, reputacja, honor Sro Lip 11, 2012 4:43 pm

Mistrz Gry

Mistrz Gry

Statystyki, reputacja, honor 34pnqxh

Statystyki to punkty, które rozdziela każdy gracz między cechy swojej postaci. każdy postać poniżej 30 roku życia na samym początku posiada 100 punktów do dyspozycji. Postać która przekroczyła wiek 30 lat dostaje 130 punktów. Należy je podzielić tak, by każda cecha w karcie postaci nie została pominięta.

Gdy nasza postać nabędzie już wystarczająco wysoki poziom (patrz punkt „Reputacja”) dostanie dodatkowe 50 punktów do rozdzielenia miedzy cechami.


Podczas gry rozwijamy nasze cechy, czyli statystyki – biorąc udział w sesjach, wykonując małe misje i zadania od Mistrza Gry lub jego Pomocnika. Wtedy to administracja ma prawo w ramach nagrody dodać punkty do konkretnej, wybranej przez nią statystyki, lub tez odjąć -w ramach kary za porażkę.
Dzięki temu rozwijamy umiejętności i talenty naszej postaci, które z początku będą na niskim poziomie.
Daną cechę można rozwinąć maksymalnie do 120 punktów! Po osiągnięciu tej liczby np. w cesze celność -MG nie może dodawać już do niej żadnych bonusów – możliwe wtedy jest jedynie odejmowanie.

To, ile punktów jest przydzielone danej cesze jest odwzorowaniem tego jak zdolna jest dana postać, według takiego schematu:

Statystyki, reputacja, honor Einqya

Nie martw się, ze twoja postać jest "laikiem" czy "kretynem"! Jeżeli grasz w fabule w każdej chwili, w zależności od tego jak się udziela twoja postać MG może podarować ci punkciki!



Statystyki, reputacja, honor Dvlche
Reputacja to punkty naliczane przy pisaniu postów w grze. Gdy wartość reputacji przekroczy 300, automatycznie postać przechodzi na następny poziom i uzyskuje dodatkowe 50 punktów do statystyk by je sobie rozdzielić między cechy. Gdy kolejno przekroczy punktów 600 przydzielane jest kolejne 60 punktów do statystyk.

Jeśli postać przekroczy próg 1000 punktów reputacji, może przydzielić sobie kolejne 10 punktów do jednej cechy (lub rozbić je na kilka, według uznania). Po przekroczeniu kolejnego tysiąca - przyznajemy kolejne 10 punktów, po kolejnym tysiącu - także, itd. itd.

Większa ilość punktów reputacji to nie tylko rozwijanie umiejętności, ale też inne możliwości.

Wraz z wzrostem reputacji:
- możesz dostać awans w pracy
- możesz dostać więcej zadań indywidualnych za większe pieniądze
- wzrasta Twoja sława w miasteczku i będziesz mógł kandydować na publiczne stanowiska lub w wyborach

Reputacja wiąże się także z poziomem Honoru danej postaci.
Reputacja wtedy jest pewnym poziomem sławy naszego bohatera – dzięki niej wiemy na ile znana jest i rozpoznawalna odgrywana przez nas postać w fabule. Poziom honoru określa nam czy sława ta jest dobra czy też zła.

Zależność tę pozuje tabela poniżej:

Statystyki, reputacja, honor 30jnvnl

Te wskazówki powinniście uwzględniać podczas pisania w swojej fabule, oraz powinno być to uznane przez Mistrza Gry podczas sesji.


Statystyki, reputacja, honor O7ll5c
Honor to punkty przydzielane lub odejmowane przez Mistrza Gry. Reprezentują one „sumienie” Twojego bohatera. Za każdym razem gdy dana postać wykona dobry uczynek lub opowie się za dobrem i prawem, może dostać punkty dodatnie. Jeśli zaś ktoś złamie prawo, lub opowie się za złym uczynkiem – Mistrz Gry odejmuje punkty honoru.
Trzeba też pamiętać, ze jeżeli Twój bohater zrobi coś co w społeczności miasteczka jest widziane jako nieprawidłowe zachowanie (np. nadmiernie pijaństwo, włóczenie się przez kobiety z obcymi mężczyznami, przesiadywanie dobrych obywateli w saloonie) - też mogą zostać odjęte punkty honoru.
Jeżeli natomiast zrobić coś dla społeczeństwa licz na punkty dodatkowe.
Także wraz z punktami honoru mogą rozprzestrzeniać się niemiłe plotki o twojej postaci, lub jej dobra sława!
Gdy ilość punktów honoru danej postaci spadnie poniżej -100 zostanie ona uznana za człowieka Poza Prawem, dostanie specjalną rangę i może być poszukiwany listem gończym. Jeśli zaś punkty honoru wynoszą ponad +100 postać ma duże szanse wkroczyć do Elity miasta.

Na samym początku każdy ma punktów 50 i jest charakterem neutralnym.



! Czarnoskórzy obywatele oraz azjatyccy emigranci nie mogą uzyskać rangi Elity ze względu na segregację rasowa oraz rasizm. Mimo to, kiedy uzyskają wysoki poziom reputacji, mogą być tak samo znani jak inni obywatele.
Tak samo jak resztę, obowiązuj ich jednak zasady rangi Poza Prawem oraz Marginesu.

! Indianie natomiast mogą zostać okrzyknięci Elitą, jednak tylko w swoim plemieniu. Po zdobyciu odpowiedniej ilości punktów Honoru dostają odznakę rangi, jednak kolor nicka pozostaje taki sam jaki był. Takie same zasady dotyczą indiańskiego Marginesu.
W przypadku statusu Poza Prawem mieszkaniec wioski może ja zdobyć, kiedy przyłączy się do jakiegoś gangu funkcjonującego w okolicy i tym samym zrezygnuje z bycia obywatelem wioski/rezerwatu.


http://oldwhiskey.my-rpg.com

2Statystyki, reputacja, honor Empty Re: Statystyki, reputacja, honor Sro Gru 25, 2013 7:12 pm

Mistrz Gry

Mistrz Gry

Statystyki, reputacja, honor 2h5u2jn


Umiejętności to specyficzne statystyki, które się nabywa podczas gry poprzez konkretne działania i ćwiczenia, przy pomocy konkretnych przedmiotów i urządzeń. Dna postać może się szkolić w jakiejś dziedzinie, co zaowocuje później w fabularnej grze i sesjach – UMIEJĘTNOŚCI dodają punkty, które można wykorzystać w mnożniku oraz pojedynkach i rzutach kostką.


UMIEJĘTNOŚCI NIE SĄ OBOWIĄZKOWE!!!


Założenia ogólne:


  1. Umiejętności mają 10 poziomów, które osiągamy poprzez ćwiczenia i trening wybranych przez nas zdolności.
  2. Każda postać może mieć rozwiniętych maksymalnie 5 umiejętności.
  3. Rozwijamy tylko te umiejętności, które są wymienione na specjalnej liście.
  4. Niektóre umiejętności można rozwijać tylko dzięki specjalnym przedmiotom, które są dostępne jako TOWARY LUKSUSOWE.
  5. Każda postać może na samym początku mieć rozwiniętą JEDNĄ umiejętność na 3 poziomie plus JEDEN JĘZYK OBCY na poziomie 3. Inne umiejętności należy zdobywać w grze i fabule. Czyli jeśli nasza postać jest obcokrajowcem, może mieć rozwinięty jeżyk angielski na poziomie 3, plus dodatkową umiejętność na poziomie 3. NIE JEST TO JEDNAK OBOWIĄZKOWE, można mieć z początku też tylko jedną umiejętność lub żadną.
  6. Wybrane umiejętności wpisujemy w odpowiednim polu w profilu – z zaznaczeniem poziomu. Zawsze zaczynamy od poziomu 0!



Lista umiejętności:


  1. Języki obce (maksymalnie można w grze rozwinąć znajomość 3 języków – każdy z nich liczony jako osobna umiejętność)
  2. Rewolwer (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania z dwóch naraz)
  3. Strzelba (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania w trudnych warunkach)
  4. Łuk (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania w trudnych warunkach)
  5. Tomahawk/toporek (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność używania w trudnych warunkach)
  6. Broń biała (inna niż toporek/tomahawk np. noże, szable, miecze, (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. szybsza jej obsługa, umiejętność używania w trudnych warunkach)
  7. Proca (wybitna umiejętność obsługiwania tej broni – np. celniejsze strzelanie, szybsza jej obsługa, umiejętność strzelania w trudnych warunkach)
  8. Walka wręcz (zdolności bokserskie, talent do zadawania ciosów gołymi pięściami)
  9. Sport (do gracza należy wybór jaką dyscyplinę będzie doskonalić postać – może to być zarówno baseball, jak i brydż)
  10. Jazda konna (lepszy kontakt z wierzchowcem, zdolność do opanowywania konia w trudnych sytuacjach, szybsza jazda i mniejsze ryzyko, że nasz rumak się spłoszy)
  11. Oswajanie zwierząt (zdolność do lepszego „dogadywania się” z domowymi ale też i dzikimi zwierzętami – pomaga szczególnie przy łapaniu dzikich koni)
  12. Tropienie (przydatne przy szukaniu śladów czy polowaniu)
  13. Flirt lub Kłamstwo (może pomagać przy manipulowaniu i oszukiwaniu)
  14. Logika (zdolność logicznego rozumowania i rozwijanie umysłu ścisłowca, który może pomóc przy rozwiązywaniu zagadek i czytaniu map)
  15. Zdolności muzyczne (wybór instrumenty muzycznego należy do gracza, maksymalnie można opanować grę na 3 instrumentach)
  16. Zdolności plastyczne/manualne (mogą pomóc przy wyrabianiu wielu przedmiotów)
  17. Pisarstwo (zdolność redagowania skomplikowanych tekstów i pisania wyjątkowych teksów – przydaje się w walce o czytelników)
  18. Gotowanie (przydatne jeśli chcesz wytwarzać jakieś specyficzne dania lub napoje)
  19. Technika/majsterkowanie (przydatne jeśli chcesz stworzyć wynalazki lub ulepszać jakieś przedmioty lub broń, ale też może okazać się bardzo dobrym wyborem jeśli chcesz rozbrajać zamki)
  20. Chemia (wytwarzanie lekarstw, trucizn i innych specyfików; przydatne dla każdego aptekarza czy znachora)



Powyższa lista może zostać aktualizowana – przy czym może też nastąpić zmiana co do maksymalnej liczy rozwiniętych umiejętności.


Rozwijanie UMIEJĘTNOŚCI:

W DZIENNIKU UMIEJĘTNOŚCI, Mistrz Gry/Administrator dodaje nam do cechy dodatkowej punkty – tak jak punkty statystyk. By przekroczyć kolejny level umiejętności, należy przekroczyć dany próg punktowy.
W polu w profilu umiejętności, należy wpisać więc nie tylko poziom umiejętności, ale też liczbę punktów jaki się ma, tzn:


Umiejętności: Rewolwer: 5 lvl [40 pkt]


lub


Umiejętności: Sport [baseball]: 5 lvl [40 pkt]

Progi punktowe oraz levele umiejętności


PoziomPróg punktowy
lvl 00-5
lvl 16-15
lvl 216-20
lvl 321-30
lvl 431-40
lvl 541-55
lvl 656-70
lvl 771-80
lvl 881-95
lvl 995 - 110
lvl 10110<


Poniżej tabela przedstawiająca jakie przedmioty i jakie umiejętności rozwijają dane umiejętności:

Języki obcesłowniki z przedmiotów specjalnychregularne używanie języka obcego
Rewolwerwszelakiego rodzaju rewolwerpojedynki, trening na strzelnicy/w terenie, polowania
Strzelbawszelakiego rodzaju strzelbapojedynki, regularny trening na strzelnicy/w terenie, polowania
Łukwszelakiego rodzaju łukpojedynki, regularny trening w terenie, polowania
Tomahawk/toporekwszelakiego rodzaju tomahawkrzucanie do celu, regularny trening, pojedynki
Broń białawszelakiego rodzaju broń białaregularny trening, pojedynki, polowania
Procawszelakiego rodzaju procatrening w terenie, pojedynki, polowania
Walka wręczsiła mięśniregularne bójki, trening boksu, uczestnictwo w klubie pięściarzy, siłowanie się na rękę
Sportwybór dyscypliny należy do graczaregularne treningi
Jazda konnawszelakiego rodzaju wierzchowiecregularne treningi
Oswajanie zwierzątbrakregularna praca ze zwierzętami
Tropieniemożna użyć kompasu, lupy, lunetypolowania, szukanie przedmiotów w terenie
Flirt/Kłamstwobrakliczne flirty i zalotne rozmowy, kuszenie i kokietowane w jakimś określonym celu (np. by uzyskać jakieś korzyści)/oszustwa, kłamanie, manipulacja faktami
Logikamożna użyć szachów/gier hazardowych/kartudział w licznych grach, rozwiązywanie zagadek i szarad, a także rozwiązywanie zadań matematycznych i prowadzenie księgowości
Zdolności muzyczne/śpiewwszelakiego rodzaju instrumentygra na instrumentach, śpiew, koncerty i występy
Zdolności plastyczne/manualneakcesoria plastyczne/rzeźbiarstwie/narzędzia do rzemiosłamalowanie, rysowanie, szycie, rzeźbienie, rzemiosło
Pisarstwomaszyna do pisania, notatnikpisanie książki, artykułów, felietonów, esejów
Gotowanieskładniki potraw, napojówgotowanie, przyrządzanie dań, robienie zapasów, tworzenie napojów
Technika/majsterkowanienarzędzia, wytrychynaprawa urządzeń, ulepszanie ich, rozbrajanie zamków
Chemiaskładniki medykamentów, zioła, panik z przedmiotów specjalnychtworzenie lekarstw, trucizn, licznych specyfików ziołowych, ale też alkoholi


UMIEJĘTNOŚCI a STATYSTYKI:



  1. UMIEJĘTNOŚCI pomagają podczas sesji/misji/wyzwań dodając danej postaci punktów do statystyk.
  2. Dana umiejętność może być wykorzystana by dodać dodatkowe punty do wzoru mnożnika/pojedynku – lecz tylko i wyłącznie wtedy, kiedy w fabule używamy danej UMIEJĘTNOŚCI i/lub przedmiotu szkolącego daną UMIEJĘTNOŚĆ.
  3. W praktyce może to wyglądać ta:



Bohater chce ustrzelić jelenia. Mistrz Gry rozpisuje kostki.
Mnożnik z progiem 50 punktów. Bohater ma przy sobie trzy rodzaje broni jakie może użyć: łuk, rewolwer i strzelbę. Dodatkowo posiada umiejętność ŁUK. Jeśli decyduje się na użycie rewolweru przy strzale, wzór mnożnika wyglądać będzie następująco:


Celność + k6 * 5 > 50


Jeśli natomiast zdecyduje się na użycie łuku do oddana strzału, wzór na mnożnik wyglądać będzie tak:


(Celność + Poziom UMIEJĘTNOŚCI) + k6 * 5


UMIEJĘTNOŚĆ może dodać nawet 10 punktów do danego mnożnika! A jeśli wymaga tego sytuacja, można użyć nawet dwóch UMIEJĘTNOŚCI. Np. w przypadku walki wręcz połączonej z używaniem noży. Wtedy wzór będzie wyglądać następująco:


(Cecha + poziom umiejętności walki wręcz + poziom umiejętności walki bronią białą) + k6 * 5




Poniżej lista, która prezentuje z jakimi cechami mogą być łączone dane UMIEJĘTNOŚCI:

UmiejętnośćStatystykiKiedy można je łączyć
Języki obceInteligencja/charyzmaKiedy rozmawiamy/dyskutujemy w danym języku/gdy chcemy przekonać do czegoś druga osobę w danym języku
RewolwerCelność/refleksTylko kiedy używamy rewolwery
StrzelbaCelność/refleksTylko kiedy używamy strzelby
ŁukCelność/refleksTylko kiedy używamy łuku
Tomahawk/toporekCelność/refleks/sprawność fizycznaTylko kiedy używamy tomahawku/toporka
Broń białaCelność/refleks/sprawność fizycznaTylko kiedy używamy broni białej - w tym noży, sztyletów. Nie łączymy z tomahawkiem!
ProcaCelność/refleksTylko kiedy używamy procy
Walka wręczRefleks/sprawność fizycznaBójki, siłowanie się na rękę, ogłuszanie, obezwładnianie
SportRefleks/sprawność fizycznaBójki, wszelkie trudne prace fizyczne, bieganie, wspinanie, pływanie, inne sporty (z wyłączeniem jeździectwa)
Jazda konnaSprawność fizycznaJazda konna, ujeżdżanie dzikiego konia, rodeo, łapanie mustangów
TropienieInteligencja/spostrzegawczośćW czasie szukania śladów, ścieżek, poszukaniu wskazówek/skarbów
Flirt/kłamstwoCharyzmaW czasie oszukiwania lub flirtowania w celu uzyskana korzyści
LogikaInteligencjaw trakcie rozwiązywania zagadek, szukania śladów, wskazówek. W czasie gry w szachy lub gier hazardowych. W czasie leczenia, opatrywania.
Zdolności muzyczneInteligencja/charyzmaW czasie występów muzycznych, artystycznych, konkursów tanecznych
Zdolności plastyczne/manualneInteligencja/refleksRzemiosło, rzeźbienie, malowanie, remonty/naprawy
Oswajanie zwierzątInteligencja/charyzmaOpieka nad zwierzętami, ujeżdżanie dzikiego konia, praca przy zwierzętach
PisarstwoInteligencjaRedagowanie tekstów, listów, pisanie/wydawanie książki
GotowanieInteligencjaSzykowanie potraw, mikstur, mieszanek ziołowych (leczniczych)
Technika/majsterkowanieInteligencjaW czasie napraw, uprawiania rzemiosła, budowania, remontowania
ChemiaInteligencjaW czasie tworzenia leków, mikstur leczniczych, trucizn








UWAGA, ze względu na nowe progi umiejętności – osoby, które zarejestrowały się przed 25 grudnia i mają cechę dodatkową przeniesioną na umiejętność, i wartość jej przekracza próg 31 punktów – mogą wpisać sobie wyższy poziom umiejętności, zgodnie z tabelką! Dodatkowo przenoszą sobie wszystkie punkty z cechy dodatkowej na umiejętność, ale tylko wtedy, gdy cecha dodatkowa pokrywa się z umiejętnością!

[Można prosić MG o rozpatrzenie indywidualne sprawy, jeśli cecha dodatkowa nazywa się inaczej, a działa tak samo jak dana UMIEJĘTNOŚĆ. Wtedy proszę się zgłaszać indywidualnie].

http://oldwhiskey.my-rpg.com

Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach